Veel ondernemers weten hoe ze hun product verkopen aan de klant. Maar weet je ook hoe je je bedrijf verkoopt aan toekomstige medewerkers? Of hoe je huidige werknemers jouw organisatie ervaren? Dat is een heel ander verhaal. Werknemer en klant zijn namelijk twee compleet verschillende doelgroepen.
Natuurlijk wil je transparantie en betrouwbaarheid uitdragen, de juiste kandidaten aantrekken en een sterke band met je medewerkers. Maar dit gebeurt niet zomaar: hier heb je een verhaal en een strategie voor nodig.
Bij employer branding kruip ik in de huid van de (toekomstige) werknemer. Ik kijk waar deze tegenaan loopt bij het sollicitatieproces. Of de vacatures gemakkelijk te vinden zijn, of je het bedrijf online kunt leren kennen en hoe het bedrijf overkomt. Kandidaten vinden het namelijk belangrijk om te weten of een bedrijf bij ze past voordat ze solliciteren. En dan hebben we het niet alleen over arbeidsvoorwaarden, salaris en werktijden.
Kandidaten vragen zich tegenwoordig de volgende dingen af bij het leren kennen van een organisatie:
Werknemers zijn benieuwd naar jouw verhaal, en ik help je dit verhaal uit te dragen.
Zonder dikdoenerij. Geen gebakken lucht. Jouw visie is zonder tierelantijnen al uniek genoeg.
Samen werken we toe naar een organisatie waar jij de werkgever kunt zijn die je wil zijn, waar vacatures gevuld worden met de juiste werknemers, en waar personeel met plezier blijft werken.
Voor een personeelsbeleid waar je blij van wordt
(en geen stress van krijgt).