Werkgeversmerk

Veel ondernemers weten hoe ze hun product verkopen aan de klant. Maar weet je ook hoe je je bedrijf verkoopt aan toekomstige medewerkers? Of hoe je huidige werknemers jouw organisatie ervaren? Dat is een heel ander verhaal. Werknemer en klant zijn namelijk twee compleet verschillende doelgroepen.

Je zorgt ervoor dat werknemers weten wat ze bij jou kunnen verwachten.

Natuurlijk wil je transparantie en betrouwbaarheid uitdragen, de juiste kandidaten aantrekken en een sterke band met je medewerkers. Maar dit gebeurt niet zomaar: hier heb je een verhaal en een strategie voor nodig.

Bij employer branding kruip ik in de huid van de (toekomstige) werknemer. Ik kijk waar deze tegenaan loopt bij het sollicitatieproces. Of de vacatures gemakkelijk te vinden zijn, of je het bedrijf online kunt leren kennen en hoe het bedrijf overkomt. Kandidaten vinden het namelijk belangrijk om te weten of een bedrijf bij ze past voordat ze solliciteren. En dan hebben we het niet alleen over arbeidsvoorwaarden, salaris en werktijden. 

Je brengt vaak meer tijd op je werk door dan thuis. Niet gek dus dat kandidaten op zoek gaan naar een plek waar ze zich goed voelen.

Kandidaten vragen zich tegenwoordig de volgende dingen af bij het leren kennen van een organisatie: 

  • Waarom is het hier beter dan bij de buurman?
  • Deelt dit bedrijf mijn normen en waarden?
  • Op wat voor manier kan ik me ontwikkelen binnen deze organisatie?
  • In wat voor bedrijfscultuur kom ik terecht?
  • Kom ik hier tot mijn recht en kan ik mezelf zijn?

Jouw werkgeversmerk is mijn werk

Werknemers zijn benieuwd naar jouw verhaal, en ik help je dit verhaal uit te dragen. 

Zonder dikdoenerij. Geen gebakken lucht. Jouw visie is zonder tierelantijnen al uniek genoeg.

Samen werken we toe naar een organisatie waar jij de werkgever kunt zijn die je wil zijn, waar vacatures gevuld worden met de juiste werknemers, en waar personeel met plezier blijft werken.

Ja, ik wil een sterk werkgeversmerk opbouwen.

Voor een personeelsbeleid waar je blij van wordt
(en geen stress van krijgt).